søndag den 13. februar 2011

Strikke taske

Jeg har længe gerne villet sy nogle små tasker til transport af mine strikke- og hækletøjer. De behøver ikke være store al den stund, at det mestendels er babytøj og små-hæklerier, jeg arbejder med for tiden.

Modellen skulle være med udgangspunkt i de små tasker, man kan købe til at par kroner, når man handler i Tiger-butikken.

Endelig i dag kom jeg så i gang. Fandt noget grønt hør, som faktisk var syet op til en skjorte. Havde dog erkendt, at jeg ikke ville komme til at bruge den, så det blev ærmene, der her kom i anvendelse til tasken.
Foerstoffet er rester fra et par sommerbukser. Det lækreste bløde bomuldstof.
Højde: 30 cm. Bredde: 24 cm. Dertil en hank på 47 cm.

billede318

Blonden har ligget i skuffen længe. Rombe-blonden er fra julemarked-køb hos Aspegren.

billede319

Egentlig burde der have været to hanke. Men jeg glemte faktisk at få klippet to, og da tasken er ret lille og med dette helt specielle formål, blev jeg enig med mig selv om, at een hank er alt rigeligt.

Det første strikketøj, der kommer i tasken, er det fineste tørklæde, som jeg købte garn til hos Tante Grøn i går. Mere om det i et kommende indlæg.

2 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet god, og det ser altså noget pænere ud, end at komme slæbende med sit strikketøj i en plasticpose (som jeg næsten altid gør, fordi strikketasken er optaget)

    SvarSlet
  2. Ja er det ikke utroligt. Har ofte grebet mig selv i at drøne rundt med en Netto-pose.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails