lørdag den 22. september 2012

Genveje

Nogle gange har jeg et problem, som er uerkendt. Som fx at jeg manglede “autotekster”, når jeg skrev på iPhone eller iPad. Devicen har nogle indbyggede, men det var dårligt nok nået frem til min bevidsthed, at jeg havde et ønske om selv at kunne tilføje min egne.

Det har jeg styr på nu, og det er jeg MEGET glad for. Som det ses af ovenstående skærmbillede, finder man det (fx på iPhone) under Indstillinger, Generelt og Tastatur.

abillede824

Alle steder, hvor jeg kan skrive tekst, kan jeg nu benytte mig af min lille genvej. 
Er først lige kommet i gang, så jeg har ikke fået lavet så mange endnu, men min dovenhed vil helt klart hurtigt spotte, hvor jeg kan spare tastetryk;-)

Det var på fx min iPhone – men skal jeg så lave det tilsvarende på de andre devices, jeg måtte have?

Nope – ikke siden onsdag d. 19. september, hvor IOS 6 meldte sin ankomst.

abillede822

Nu kan man nemlig få underet til at ske på tværs af de enheder, hvor iClouds “Dokumenter og data” er tilkoblet. (Og selvfølgelig kun mellem enheder med samme apple-id.)

Først fik jeg løsningen på et problem, som jeg ikke vidste, jeg havde. Og dernæst en yderligere feature.
Så kan en dag da ikke blive meget bedre;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails