mandag den 29. oktober 2012

Frisørbesøg mm

For nylig var jeg til frisør. Jeg har en standende aftale med mig selv om, at jeg bør læse Se&Hør + Billedbladet, når jeg bliver klippet. Det er såmænd ikke fordi, indholdet interesserer mig synderligt, men det er det mindste, jeg kan gøre for at være lidt opdateret omkring sladder-stoffet. Til gavn for vores månedlige quiz på Cafébiografen. Hvor der ofte er almen-viden-spørgsmål indenfor denne kategori.
Kommer altid skræmmende meget til kort, når det drejer sig om, hvem der er gift med hvem, skilt fra nogle andre, fjernsynspersonligheder og diverse former for utroskab.

Men men men….

Jeg kom til at tage et nummer af Isabellas. Haveblad. Livsstil. Og fra maj.

Meget interessant, hvis det altså ikke lige var fordi jeg blev frygtelig tændt på alle de spændende ting, som var i bladet. Som fx duftpelagonier. Dem kan man IKKE få på torvet eller i diverse blomsterforretninger i oktober – tro mig – jeg har prøvet hele den sidste uge;-)

abillede881
En anden af mine faibler, hvor jeg åbenbart også er ude af synk med årstiden: Hyacinter.

Synes den er smuk og elsker duften.

Kan rigtig godt lide at drive dem frem selv. Altså sætte et stort løg i glas, putte hætte på (som jeg selv har lavet og dekoreret flot - ide som der arbejdes på), se rødderne vokse ned i vandet. Stort under, som jeg holder af og gerne vil dele med ungerne.

Men kan jeg finde nogen løg til drivning? Næh nej.
Mange år er jeg kommet for sent (december), og i år er jeg åbenbart for tidligt på færde. Har ikke kunnet finde nogen hverken i Bilka, på torvet, i Plantorama eller ved nødråb på FB.

abillede879
Dog lader det til, at min søster nu har fundet den rigtige slags løg på nettet. Dem får jeg om en 10 dages tid – glas er fundet frem fra gemmerne, og så gælder det bare om at komme i gang;-)

Hvis jeg henholder mig til statistikken, så skulle det igen blive tåleligt vejr engang i fremtiden…

Det er i dag et vejr, et solskinsvejr!
O søde vår, så er du atter nær!
Nu vil jeg glemme rent, at det var vinter,
nu vil jeg gå og købe hyacinter og
bringe dem til én, som jeg har kær. 

6 kommentarer:

  1. Så hyacinter i Føtex i dag ... Så de er der ... ;0)

    SvarSlet
  2. Hvad der dog kan komme ud af et frisørbesøg - håber du også blev pænt klippet

    SvarSlet
  3. og hvordan gik det så med frisuren? Det lyder dejligt med helt egne hyacinter - jeg snyder og snupper dem med synligt startskud ;-)

    SvarSlet
  4. Merete: Jeg har også set løg i Bilka, men så er det til haven og ikke de større, som er til drivning

    Lydert: Jo jo - er ikke så nytænkende, så det er den samme velprøvede "model" hver gang;-)

    Vivatex: Har også købt nogle af dem i jord - det springer såmænd snart ud. På den måde varer sæsonen længere;-)

    SvarSlet
  5. Hej
    Jeg har set dit dejlige ønske om hyacinter. Du skal være velkommen i Plantorama Odense hvor du kan finde hyacinter i flere farver.
    Med venlig hilsen
    Heine W. Pontoppidan
    Plantorama

    SvarSlet
  6. Tak Heine for info. Så I har fået løg til drivning her i løbet af ugen? For så kan jeg da ikke udelukke, at jeg lægger vejen forbi;-)

    Igen: Tak for dit imødekommende indlæg.

    SvarSlet

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails