fredag den 1. juli 2016

Vil du følge med i blogs? Her er et godt værktøj...



Kender du det, at du gerne vil følge een eller flere blogs? Men det er irriterende at finde linket frem hver gang. Ofte er der ikke kommet nyt på bloggen. Efter et par dage "glemmer" man det...

Her er par eksempler på blogs, jeg følger:



Derfor kan det være supersmart at bruge en "newsreader" - et lille program, som kan hjælpe een med overblikket.

Der findes flere, men jeg er glad for NewsBlur, så her er en kom-godt-i-gang guide;-)

Den kan bruges fra smartphone, tablets og pc. Deres hjemmeside: http://www.newsblur.com/http://www.newsblur.com/ 


Dette billede er fra min iPhone og den downloadede app. 

Først skal du oprette dig med en konto. Så tænker du "åh nej - gider næsten ikke";-) 
Det er eneste lille hurdle, og det er efterfølgende SÅ dejligt, at programmet "genkender" dig på alle enheder, når du logger ind. Så kast dig ud i det.... 

Nu skal vi have en blog "lagt ind" i app´en. Jeg har udset mig denne modeblog: http://blameitonfashion.com/


Fra min browser (som er Safari på min iPhone) kopierer jeg nu adressen.


Tilbage i Newsblur klikker jeg nu på det lille "+" nederst i venstre hjørne.


Og kopierer adressen til bloggen ind. Brug bare "Top Level".

Nu har du fået lagt din første blog ind i NewsBlur og kan begynde at følge den.



Læg mærke til, at du nede i bunden kan skifte mellem, at den skal vise "alle" eller kun de "ulæste". Jeg har den som regel sat til det sidste. Så er det nemt for mig at følge med i, hvad der måtte være kommet af nye indlæg på de blogs, jeg følger.


Nu har jeg klikket ind på denne blog i NewsBlur: http://dyrhoejs.blogspot.dk/

Da jeg allerede har læst indlæggene, er de svagt nedtonede.

Når jeg har klikket ind på eet af indlæggene, kan jeg swipe til højre og venstre og på den måde nemt bladre i de enkelte indlæg.


Prøv det....;-)


Da jeg følger en del (!) blogs, har jeg valgt at oprette forskellige kategorier. Tallet, som pilen peger på, er de ulæste indlæg i hver underkategori.

I starten kan du sagtens klare dig uden underopdeling.

Program/app er som udgangspunkt gratis - du kan lagre op til 64 blogs - det burde også række til det første stykke tid. God fornøjelse...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails