søndag den 16. april 2017

Forår på Langeland


Denne påskesøndag bød på tur til Langeland.

Her en lille arkitektonisk perle fra Rudkøbing - et rombeformet vindue. Må være sin sag at sy gardiner til ;-)


Byen bød på mange lejligheder til at fremdrage iPhone og få knipset.



I påskedagene åbner mange af de lokale kunstnere deres værksteder - vi fik besøgt en del. Først naturfotografen Carsten Friager.


Helt vidunderlige billeder....


Og han kan printe selv! En Epson printer med nogle år på bagen. Bemærk der ligger en rulle bagest - det er lærred i metermål!


Mere grej fra værkstedet.


Selvfølgelig bliver al efterbehandling styret fra Mac/Photoshop - vi fik en ultrakort demo.


Knips! Detalje fra lade med metal-plader.


Næste besøg: Sabine Majus - her en detalje fra gulvet.


Det er altid fascinerende at se værksteder. Inspirende, hvordan arbejdspladsen indrettes. Hylder, skuffer, bekvem indretning af bordet, udsigten. Intet er tilfældigt - alt er funktionelt.


Købte lille plakat, som jeg vil have indrammet. Et gennemgående tema hos mange af kunstnerne og generelt i byen (Rudkøbing): Sommerfugle.


En bette sten med bladguld blev det også til. Skod billede - I know! Men sådan er det når jeg absolut VIL have lavet blogindlægget sent aften og lysforhold er dårlige ;-)


Knips! Mere gavl...


Væv og keramik hos Lizzi og Leif Larsen.

Een af de vaser må godt få lov at bo hos mig en dags tid.


Hjemført blev et viskestykke i hør. Lige nu stift men det vil ændre sig, når jeg får det lagt i blød i koldt vand et døgns tid samt får det vasket et par gange ved 60 grader. Jeg holder meget af, at de dagligdags ting, vi omgiver os med er HØJ kvalitet. Så nu bliver mine billige 3-stk-for-20-kroner-viskestykker langsomt erstattet af kvalitetsditto.




Knips! Flere detaljer fra byen...


Fotograf Chresten Kruchov var et meget spændende bekendtskab. Ovenstående billede er taget i 1969 og med et Nikon kamera. Erhvervede denne kopi som jeg nu skal have fundet en passende ramme til.


Graffiti i byen. Jow jow - sommerfugl igen...



Knips! Knips!


Stribet plymorock mens den stadig fik lov at gå frit omkring - snart vanker der udgangsforbud ;-)

En dejlig forårsdag på Langeland....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du skriver en kommentar til mig. Hvis du "tilmelder dig via e-mail" nedenfor, får du fluks en mail, når jeg har besvaret. Smart, ikke?

Related Posts with Thumbnails